Morning has broken....

Onsdag kväll på femma. Träning, städning och gotlänska sånger (Gabbi försöker lära oss) har stått på schemat. Men gårdagen då..

Ohyea, en liten oskylldig utgång blev det ändå igår. Klockan hann inte bli mer än tio förren vi fick ett telefonsamtal att det var 3 km kö in till Bygget. Vi knalla iaf ner och checka läget, och ja. Det var liksom en kö till den stora kön. Studenter överallt! Så de var inte så pupulära igår när det vågade sig på att ivardera den heliga säsongartisdagen!.. Men eftresom vaktis på Bygger är en finfin person så var det nemasproblemas för oss att komma in ändå:) Tackar! Men kaoset fortsatte på insidan. Phuuu vad mycket galna människor. Jag tröttna ganska så snart.

I morses så ringde min extremt pigga klocka runt halv sex snåret. Gomorron:)... Fysatan vad trötta mina ögon var... I ett desperat försök att försöka väcka mig själv började jag sjunga i falsak och väldans höga toner på "morning has broken"..
Morronskidåkning med gäster stod på schemat. Jag o Carron stod ändå redo att köra med ett gäng runt sju snåret. Måste erkänna att det ändå var rättså nice när man väl kommit igång. Nypistade backar alldeles för sig själv...
För övrigt så har vi grejat med en skicross tävling och boblandet. Helt okej.

Idag har jag verkligen förstått hur olika en stockholmare och en norrlänning är. Det finns ingen likhet någonstans i det tänkandet. Lugn och hyper, seg och dryg, färgglad eller grå... En norrlännings hjärna kommer alltid vara en stor gåta för stockholmaren, o tvärtom. :) Sen finns det ju en drös med "mitti-mellan-svenska" i mitten. :)

Morrondagen bjuder på stockholmstempo måste jag säga. Morronträning, storslalomtävling, skishowuppvisning och slutligen tacomys med alla skidlärarkollegor. Kommer hog bli helnice!
Men nu är det sängen som väntar. Jag känner mig lam av trötthet. 

För Åre i tiden -Gäsp o gonatt:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0