Så var uppåket godkänt o klaart!!

Om andra helger brukar vara hektiska, så tar denna helgen priset! PHU, vad grejer det som hunnits med och avverkats! Efter en molnfri och vinsatilla arbetsdag i fredags så packade hela gänget in sig i bilar tillsammans med fartdräckter, mängder av skidor, ett ton milko-drikyoghurt, några flak öl, en ko dräckt och massa godis!

Efter att ha sovit som en stock hela bilresan ner till Sälen så vaknade man till en snabbis o bädda in sig i en go säng och somna om. I lördags var det tiiidigt upp som gällde. Jag o Fanny placerade oss i vår ÅRE-bil och drog bort till Tandådalen. Nu var det dax för Uppåket!! WHAAAAAA vad jag var nervös! Eftersom jag ALDRIG har åkt bana i hela mitt liv, så känndes det lite svettigt inför just det momentet... Men det var bana som gällde först och det var bara att satsa allt,- och de gick vägen!! :) JAg fick tillomed en bra tid:)
Sen var det tre svängar som skulle visas upp, felfritt, inför två SLAO instruktörer. Den första var "kontrollerad sväng med lyft på inneskida". Eftter att alla hade åkt den svängen så kom dommarna ner och delade ut dommen! Jag klara även den, och de två följande sängarna oxå, som var kortsväng och "öppen,sladdande parallell sväng"...

Stolta o grymt glada begav vi oss tillbaka till stugan där vi mötte upp resten av gänget som tillbringat dagen på Skidlärar SM i Kläppen.
Lördag kvällen var en klockren kväll som björ på skidlärarbankett på wärdshuset. Tillsammans med skidlärare från hela norden avnjöt vi en trerätters middag, fyverkerier och dryck därtill..... Sen blev det mycket livemusik, dans sång och ett grymt drag.
Inte lika pigga vaknade alla idag och släpade ner sig till bilarna. Vi styrde mot Vemdalen. Väl framme drog vi på oss allt och begav oss ut i backarna!! Yääh, vilken gryym åkning! 
Efter att alla hade shoppat loss på sveriges grymmaste sportshop så drog vi ända tillbaka till Åre och hem till sängen.....

En intensiv, men unnderbart kul helg!!


Nu är v.11 på ingång.. känner på mig att det kommer bli en DRÖM vecka, som vanligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0