Sommartider

Ja, vet.. det var inte igår jag skrev här, det här helt enkelt inte funnits någon tid. Annat har prioriterats. Men ikväll känns det som man behöver skriva av sig lite...
Måste erkänna att det har inte vart en lugn sommar på något sätt, magkatarren mår inte bra av mitt liv just nu, men min hjärna och hjärta lever loppan! Jobb-, snabba ombyten-, partaj-, bad, sol och många underbara kvällar har avverkats i samma takt har mitt ansvarsområde på jobbet ökat och passen har blivit längre, tiden tightare och "måstensysslorna" har lagts på hög och växt. Men lugnare tider väntar.. Så måste det bli.

Sommaren 2008 lider faktiskt mot sitt slut, eller nästan, en och en halv jobb vecka återstår och sen väntar en härlig semestervecka i Stockholm. Sommaren har bjudit på en hel den höjdpunkter.

Sommarens klockrenaste fest är lätt piratfesten, som avverkades i början av juli. 100 pirater samlades på bryggan, det dracks rom och sjöngs...  senare bar det ut med båt och härjade ganska så friskt. Kvällen fortsatte men barrunda och en hel del dans..


En annan höjdpunkt måste bli alla underbar kvällar på vallevik. Igår var en sådan kväll. Med egen turbadur och många önskelåtar kunde man inte önska sig något bättre.

 Dock slutade kvällen med att jag fick en säpo vakt efter mig. Tydligen hade jag tagit en del förbjudna kort på våran dyngraka prins och det uppskattades inte av hovets vakter..
Men ingen ska få radera på min kamera vettni så.. jag började springa...hitta ett gämställe och segrade.. ;)

Måste bara nämna ett annat guldkorn som bara existerar på smögen. Ingen Söndag utan sjösportsgården! Coverband, mängder med folk, faktiskt strålande sol varje vecka och en stämning man sällan skådar! Ingen söndag utan sjösport!



Måste bara nåmna lite om helgens schema! Det vankas dubbelfest.
 Först och främst är jag ledig hela helgen! Vilket inte har inträffat tidigare i sommar! På lördag är det dax. Det är dax för sommarfesten. Detta går ut på att festen startar kkl.11.00 på morronen med en båttur till Hållö där bjuds det på räkor och dryck, det vankas bad. Vid 16 är det dax för hämfärd då det skall bytas om för att sedan hinna gå på personalfesten vid 18.. Kl. 21 fortsätter sommarfesten på Brasset där det vankas 3-rätters middag och en del kalas... Kan bli hur bra som helst.
Ja, som ni förstår är det inte mycket att klaga på när allt rullar. Solen skiner, jobbet är klockrent och västkustfolket sköter stämningen. Jag trivs, jag njuter och jag är helnöjd.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0