upponer dag!

Var inte jättesugen på att kliva upp i morses ocg dra sig till skidskolan. Solen höll nämligen på att gå upp och det var minus 5 grader, plus att det precis snöat, så jag bara kände hur gääärna jag ville ut i backen o bränna själv!

Men icke. Första och andra gruppen gick finfint ändå! Men efter lunch var det dax för ungdom level 2...
"kan ju bli hur bra som helst tänkte jag...." men icke (igen). Gruppen bestod av 2 engelsmän och två svenskar. De ville lära sig åka "fint" och parallellsvängar. Grejen var bara den att när vi kommit upp i backn så början engelsmännen snacka om olika krafter man använder i en sväng och hur de påverkar oss osv..
Inte heelt lätt att förklara det på min "svengelska".....
Men efter att ha babblat på lite om gravitations kraften, så ser det ganska nöjda ut...
Lektionen börjer lida mot sitt slut, och vi drar upp i liften.. Men när vi kommer upp har bara 3 st hängt på.... satan!
Efter ett himla väntande och spanande så fick jag tillslut tag på den försvänna eleven och kunde andas ut..

Phu säger jag bara... Eftersom det är familjeveckor här i bjönen så är tempot extremt denna månaden. Alla kvällar denna veckan är det träningar, uppvisningar och clinics.... Men i morron blir det iaf tisdagspremiär på bygget med Petter som underhåller! Gratis för alla säsongare oxå, wohoo:)


Juust det ja, idag har vi hinnit med att stor shoppa med, jag unna mig bla, denna mycket efterlängtande och sucktande hjälm från Sweet! I lovet it!  Efter att ha provat ALLA hjälmat i hela Åre så fastna jag bara för denna..... Men efter lite övervägande med min plånka så slog jag till helt enkelt!
Nu ska jag hugga in på min fläskfilé gryta och vara lite social!

"TAck och adjö, massor med snööööööö!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0