lillefinger o regn....

japp, så var det gjort, mitt lillefinger är stympad och är nu några millimeter kortare...:(

Det var i förrgår som jag stod o skärde karréskivor på våran skärmaskin, när den sista skivan skulle skäras tryckte jag till lite för mycket och fingret åkte med... Vart stumpen nu är, är en olöst fråga...
Kanske hamna den på kundens grill tillsammans med karréskivorna?!



Igår kanske det var den sista o finsate dagen på sommaren. Det blev båtutflykt till en holme med massa skönt folk, dagen avrundades med färska räkor o kräftor på vallevik. Sen kom regnet...

När man vakna idag kände man igen sverige. Det var grått, grått o regn.. sommarefesten går ändå av stapeln idag och snart vankas räklunch och senare trerättersmiddag, i mellan detta blir det personalfest på restaurang "kanske" med buffé och trevligheter.
På måndag blir det flytt från Kungshamn och kyrkogatan till mitt Bovall. Blir nog lite sorligt, men måste erkänna att det ska bli skönskönt!
Dax att svira om....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0