Zipline time!

Yeess... Så var det dax för zipline åkning idag! För er som inte vet vad det innebär så går det ut på att man åker på en vajer, fastspänd i sele, från träd till träd över Östraravinen och Susarbäcken. Man kastar sig ut 60 m över marken och åker i en hastighet som överstiger 70 km/h på vissa delar.. Yehhhoooooo vad de gick undan ska jag säga! :D
image103



För övrigt så går man mest runt och är mer eller midre sedimental hela tiden, några få börjar åka hem och det blir hejdåfester och snyftkalas. Igår jobbade jag min sista lektion på skidskolan... Nu återstår städning och inventering av all utrustning och omklädningsrum på mån och tis, sen är det finito....

Konstigt, hur tiden kan gå så enoormt fort. Konstigt hur mycket man kan lära sig på 5 månader, och det är faktiskt lite konstigt att jag vet hur mycket man kommer sakna alla här, trots att man bara kännt folket en kortare tid. Men konstigast av allt kommer ändå att inte hoppa i pjäxorna varje morron och ge sig ut i backarna... Man kan dra slutsatsen att Åre är ett ställe som jag inte har jobbat i för sista gången. Åre är ett ställe som ligger högt upp på min "älskade platser" lista:)

Nu väntar också nästan tre veckor med njutning på hög nivå. Det ska bara åkas skidor, det ska solas och det ska grillas i backen, ta mig fan varjee dag!!! Avslutningar och ett antal bartömningar ska också hinnas med, vill jag lova!!


Alla tankar idag går till min "första bästis" ... idag har hon bytt ut våra gamla skrollandockor mot två riktiga dockor!
GRATTISGRATTISGRATTIS.................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0