Min dag!

I Dubbla underställ plus två fleecar och en rejäl skiddress så var det dax i morses igen..
Vi tog liften upp i 16 minus. Morronsolen kom upp som ett glödande klot över de vita bergen. Allt bara gnistra!! Nysnön låg som ett vitt täcke framför mig..
En dimm-slöja låg över Åresjön lång där nere!
Det kändes som en saga men var in real! Så det var bara att swisha ner och njuta helt enkelt...........:D

Ja, det var min morron idag! Jag säger bara det, att trots kylan så har alla förhållanden vart perfekta i backen idag och det är sånna här mornar man fattar varför man valde just Åre som arbetsplats!
Tyvärr glömde jag kameran, men det får jag ta igen i morron!
Idag har vi snacka mycket om ledarskap och hur skall en bra ledare vara?! Aukoritär?, impulsiv?, Dominant? eller varför inte "kör på"-typen?! En blandning blir bäst kom vi överens om!

Pepparkaksbak! Ja, igår körde vi igång med julens första pepparkaksbak! Vi var mycket kreativa och valde att ha Åre-tema! Så det blev alla sorters figurer, Ja, allt från "natta-hamburgaren" till skida och backar... Tillsluta så orka vi inte bara mer, utan slänger fram osthyveln och hyvlar! DRÖM! Lagom tunna o hela perfekta! :)
Den sista dageklumpen orka vi inte äns hyvla utan den blev skuren till lagom TJCKA skivor... blaaaa....
kreativa entusiaster! Lagom sletan med hyveln i högsta hugg!
Åre papparkakor!

Lucia imorron då!! Det kommer bli en annorlunda lussedag med skidor och föreläsningar. Hoppas det hinns med lite glögg o pepparkaksfika på kvällen!!! Ikväll är det fortsättning på vårt pysseltema, och vi skall göra ett pepparkakshus som skall ta hem de stora pepparkakshus-priset i år!

Kommentarer
Postat av: elin

Det låter helt grymt skönt med åre, men shit vilka seriösa pepparkaksbakande brudar!

2007-12-13 @ 13:25:54
URL: http://elineeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0