IGÅNG!!

Japp, så var vi äntligen igång med lektionerna på riktigt!! Det ÄR intensivt, det ÄR mycket at lära, det ÄR jobbiga ungar, men framförallt så ÄR det extremt kul!! :) Tur är väl det...
Grejer är att i alla grupper jag har så är två eller flera kids inte svenska... Det är typ från holland eller ryssland osv.. så det fattar nada om vad jag försöker snacka om... oavsett om jag försöker på svenska, engelska, eller min begränsande spanska...menmen..
Ett problem till som uppstår är att alla barnen i grupperna kan vara mkt ojämna, och då gäller det att byta dem till lägre eller högre gruppe... vilket kan vara lite knixit.. man lär väl sig!
Sen är det ju de där med all ha samma antal kids i slutet av en lektion, som i början... Jag lovar, det ÄR inte helt enkelt att behålla alla hela lektionen... men än så länge har jag lyckats ganska så bra...

Min jul då; jo dagen började med morronmötet och sen satte vi banan på barnområdet. Efter det var det full fart med alla grupper, o till vår räddning hade vi 2 snälla tomtar som gick runt i backen o dela ut godis!
Sen var det dax för alla skidlärarna att hålla i "dans runt granen" och Acke fallén (Hans falléns pappa) spelade dragspel ... DEt blev dans o sång och tillslut kom tomten med häst och släde!
Kvällen spenderade alla säsongare vid ett gigantiskt julbord och ett gäng fortsatte ut...


Lite julbilder på tomten och alla hans nissar!

Tänker allt på alla där hemma nu som laddar inför årets utgång ikväll!! Här ska vi oxå försöka oss på ett partaj... skulel bara önska mig lite energi....







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0