Jobbsug!


Nu har jag bott här i Åre i snart en vecka redan!! Mycket har hänt ska jag säga!
Såhär ser mitt liv ut nu:

Jag bor i "björnen" en schysst del av Åre som kommer att vimmla av små kids och mammor och pappor när säsongen drar igång. Lägenheten jag lever i är en helt ok place som liggen 20 m från backen! Yes! Jag bor med en tjej från öStersund som kom som en "räddande jul-ängel" med en fullastad bil med massa julpynt och ljusstakar och annar krims som gör det mys i en lya.

Måste säga att det liggen en förväntan och spänning över Åre nu.."lugnet före stormen liksom... " Säsongen sätter igång runt jul, och jag börjar jobba på självaste julafton! :)

Min tid här har jag spenderat i backen i Duved tillsammans med 30 andra hurtiga kursdeltagare!
Visste du VARFÖR man svänger egentligen? eller HUR blir det en sväng.... jag kan avslöja att det har med gravitations-och normalkraften att göra... Vi har hunnit snacka mycket grunder om just VARFÖR och HUR allt funkar, sen har vi byggt på med HUR man skall lära ut osv, och OJ vad sviin kul det är!
Idag kände jag verkligen att "nu är jag helt berädd att ta imot en nybörjar grupp och förklara för dem hur man kan o ska göra för att lära sig skidåkning!! :)
image2

Dagens tema har vart barn!...Så idag har jag vart allt ifrån faligt "snö-spöke" till älg och raggarbil...  vi har lekt 20 olika lekar och spelat trotsiga treåringar med "spagetti-ben"... Man vill inte ta av sig skidorna hel enkelt..
Imorron skall vi få leda en lektion och min uppgift är att lära gruppen att åka lift! :) Sen är det teoriprov och kvällen avslutas med pulkarejs, lekar, korvgrillning och slutligen utgång.
Efter första dagen var man heelt slut, men jag måste säga att man vänjer sig snabbt och all frisk luft blir som ett "rus" för kroppen! ....(fan vad frilufsig jag låter).. men iaf.. ni fattar.. I like

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0