Dan´före dopparedagen!

Känns heelt absurt att det är 1 liten dag kvar till  julafton.... På nått konstigt sätt så jag jag tappat julfeelingen heelt! O jag saknar den inte äns! När man har haft distans från allt julfirande, planerande och "måsten" i 2 år nu, så förstår man inte varför alla är så hysteriska när det är lackas mot jul!!
Köp, köp, städa, laga mat, stressa dit, knö, osvosv.. Nä jag måste säga att jag saknar den inte!
Ok, att det är superkul att få paket på posten och att det är gott med ETT julbord.. men thats it!

Min julafton i år blir jobb o jobb, för det är dax för min premiär lektion! För alla som är intresserade så har jag planerat lite iaf, och det kommer bli mycket lek och sång..(stackars kidsen som får stå ut med min stämma) Menmne... Sen ska vi glida o hälsa på "snöspöket" och om man har tur så man vi börja kolla på plogstoppet.....
På eftermiddagen är det såklart alla "käcka" skidlärare som ska hålla i julfirandet på torget i björen... Noooo..
PÅ kvällen blir det ett stort julbord med alla säsongare som är här, vilket är nästan alla...
Där får vi se om alla björntomtar kan hålla sig till julmusten...

En liten sammanfattning..
I dagarna 3 nu så har vi vart lediga, och det har vart en underbar ledighet! VI har själva fått bestämma vilka svängar man ska svänga, och vilka backar man ska åka!
Eftersom alla hade laddad i några dagar inför fredagskvällen så blev det ett kalas, som ingen kommer glömma, men som ingen minns...  typ.. Det startade iaf med en stillsam förferre på blåkulla, den stillsamma stämningen övergick till lite kaotiskt tillstyånd när 30 pers till kom och stampa takten.. Tillslut tog sig alla in till Bygget oskadda och ja..
Igår var en stillsam dag som gick ut på att förflytta sig från fik till fik hela dagen...  och sen blev det en stros på en mini julmarknad, som inte var något att ha.. Kvällen spenderades på torpet där det bjöds på skräckfilm, och efter att alla hade skrikit sig hesa så gav jag upp och bilen styrdes hemmåt.
Idag har det vart hårdkörning hela dagen... tidigt i backen... åkt heela dagen, (kanon förhållanden), storstädat, lagat massor med mat.. (inte julmat) och kvällen kommer avslutas på blåkulla med maraccas tillverkning och lektionsplanering. 
 
NU ska jag rota fram alla gamla barnsånger man har lång och djupt inne i huvudet och träna!!
imse vimse...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0