Renskav och gotlänska..

V. 3 rullar mot sitt slut. Läget på femman börjar dras mot partyhållet och hårblåsar, sminkborstar och vinöppnars används flitigt. Dippan dags. 

Veckans dialekt på femman har varit gotlänska.Det är the shit nu..Vet inte verför. Men det låter kul och fint ju! JAg är iaf sämst på den. Skåningen, bohuslänskan och stockholmaren är steget vassare på den biten ja... "mejn jaou träjnar"...
Veckans låt måste helt klart bli den uttjatade "pokerface". Efterfest som förfest. Läggdax som morronmustk. JA den har gått varm. Siste men inte minst måset jag slå ett slag för veckans mat! Nämligen Renskav!! Där snackar vi yammie!! Det har blivit renskavsgryta och pizza med renskav och kantareller. ojojoj vad gott det är. Pröva vettja!

I morron är jag leedig som sagt, skidåkning, handling och klippning står på schemat. Klippning är ett måste, sist jag klippte mig var nämligen i Vietnam. Lilla vietnamesen fick ett ryck under tiden hon gick loss på mitt hår och resultatet blev en dm längre på ena sidan än andra:) Så nu är det verkligen på tiden att det görs något åt det.
Nu är det en ny studentvecka inkommen. En gamal vän från Sydney tiden är här på besök. Måste hinnas säga hej!

Tack o adjö, maassor med snöö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0