Marmelad, gym och mycket skidor!

Läget i Åre 11/1 (grattis på födelsedagen mor!)
Efter att ha deckat extremt tidigt igår så var alla på femman mycket pigga i morses! Vi var uppe med tuppen och drog till Åre bageri och käkade en mycket välförkänt och good frukostbuffe!! YAmmie! Sen bar det av till backen och ambitiösa som vi var så körde vi personligfärdighetsträning på varandra:) Stora skärande och kortsväng låg på schemat. Lite klokare blev man allt...

In till HEAD´s testcenter bar det senare och jag provkörde ett par heelschyssta pistskidor. Hoppas på att det kan bli nästa inköp.
Studentveckorna drog igång idag oxå med buller o bång! GAana studentgäng överallt i backarna, de ena fullare än de andra.. Så dessa veckor får det bli tidiga utgångar eller hemmafester som får gälla. Jo, dagen bar vidare in på aftreskii till gamla marmeladorkestern, och som vanligt fick de igång oss och resten av publiken finfint! De blev allsång, pjäxdans och rödmosiga kinder!.. När energin ändå var på topp så passa vi på att dra vidare till gymmet, gymkort inhandlades och ett förstapass avverkades i takt med att vatten påfylldes. Så nu sitter man här, uppkrupen i soffan ,trötttrött men helnöjd efter en alldeles vanlig dag här i Åredalen!

JAg har oxå hunnit med att fundera lite idag..
Tillsist kom jag fram till att jag ännu inte förstått varför man går hem efter en skiddag i backen, gör sig iordning, duschar, placerar ett par töntiga googles på ett välsminkat fejs och drar mot afterskiin.
Nonono,jag vill slå ett fett slag för att om man någonsin skall gå på afterskii så är det pjux, skidsvettlukt och ett hederligt underställ som gäller, eller vad tycker ni?
I morron är det nya grupper som gäller igen ja, vuxna internationall skiischool står på mitt schema, ska bli intressant ja..
KAnske kommer man få dras med en o annan bakfull student oxå..

Tack o adjö, massor med snöö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0