Helvetsedagar finns,- även i Åre..

Pisspotta dagen nr ett är snart avklarad! Allt började tidiigt i morses med morron träning, tillsammans med ett extremt dåligt morronhumör, dåligt väder och en isgata till backe stod jag ändå där, 07.45 och försökte le. Skishowen äger rum på torsdag och just nu är allt kaos.. HAr ingen lust......

Sen dar den underbara dagen vidare med lite rammlingar och tandagnissel. Tillsamman med mina internationella gäster tog vi oss igenom det isfyllda systemet och brände av några bra åk iaf. Men sen var den lyckan slut. Dax att lära 10 4 åringar att åka lift. Kaos igen...
Tillsist tar jag nya tag och ger mig av med svängarna. Upp i ankarlifter bär det och först upp i branten lyckas en rammla och dominoeffekten är ett faktum. Baklängesåkande drar ungen med sig resten av gruppen ner och allt slutar med en bröthög av armar, ben, stavar och skrik.. PUUUST!

Fast nu känns det genast bättre när man fått klaga lite. Skidlärare har ofta otroligt bra och givande days, men ibland kommer dom. De onda dagarna. Men så är det väl för det flesta.
Nu har det sovits en lång stund och laddandet inför kvällens säsongarkalas har börjat så smått.. Nya tag. Ett och två!

Hoppas ni har hafte en bättre dag hörrni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0