Blogg time igen!!

Jupp, jag vet, jag har inte varit den effektivaste männsikan i världen på att blogga de sista månaderna..För att göra en lång historia kort så kan jag bara nämna att jag hållt mig runt om i Asien och kollat in allt från ölen i Kambodja till läkarvården i Laos.
 MEN nu är det nya tider. Det känns som man är skyldig att raportera lite från Åredalens vyer där jag befinner mig nu, sen ett par veckor tillbaka!


Läget i Åre är finfint helt enkelt. Tjejligan har tagit över den berömda lägenheten på femma, torpet, och jobbandet är igång!  Denna veckan har det kryllat av ryssar i skidskolan. Det ända ordet jag kan på ryska är "dobre" som jag trodde betydde hej, och som jag använde flitigt under mina lektioner. :) Men senare fick jag veta att det betydde "godnatt"... Kul för alla mina gäster att "höra godnatt" så fort det gjorde något bra... Jaja.. det är sånt man bjuder på...

Eftersom väderläget i Åre har vart under all kritik igår och dagen innan så töade det på rejält och reget sippra ner... Men efter något dåligt kommer det något bra ju, och idag var det minusgrader igen! Detta resulterade i ett extremt hårt underlag i backarna. Så tillsammans med en rejäl bakfylla och oslipade kanter på skidorna så hamnade vi strax på en lunch resturang och käka lite "jugi-korv" med surkål... Ingen hitt, men nu är det testat! Med lite ny energi brände vi av några åk i Högåsen och sen bar det vidare till årets första, riktiga, afterskii:D

Nästa vecka skall jag ha en internationell skidgrupp, men alla möjliga nationaliteter, skall bli spännande, och jag lovar att jag inte skall säga "dobre" till alla ryssar mer.
Nu är det hemmalagad pizza och filmtime som gäller, och sen skall man försöka sig på en tidig läggtime, men våra kära grannar har festvolymen på högsta volym... så vi får se hur det blir med den saken.

None



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0