Puckel, sol och myyycket jobb!

Nu var det ett tag sedan jag titta in på min blogg, det finns en förklaring... Högsäsongsperioden är igångsparkad, sportloven rullar och 2 personalfester har avverkats på en o samma vecka! V. 7 har vart en händelserik och effektiv vecka helt enkelt! Danskarna har invaderat Åre och jag har lärt mig snacke lite dansk:)



MEN jag måste ändå börja berätta om puckelvärldekuppen som gick av stapeln i fredags och lördags. Här snackar vi proffs. Shit vad det gick undan! Tyvärr åkte våra svenska hopp ur och den blev en Kanadensisk seger! Men kalas var det och ett hejdundrande tryck i backen! Nu är det verkligen dax att jag sätter fart på min puckelinlärning. HUr kan det se så lätt ut lär det är sååå svårt?!

Jo, så har det ju avverkats två personalfester. Den största gick av stapeln i tisdags och var, som vanligt, ett finfint partaj! Det bjöds på mat och tävlingar avverkades. MEn inget pris togs hem i år!.... vad hände där?? Dåligt av oss! Alla var utkäldda till max och man kunde skymta allt från Rödluvan, Sailermoon och brandmän till björnligan och Mästerkatten i stövlarna! Igår var det dax för fest nr. 2 denna veckan. Det var skidskolekillarna som hade gjort en "allahjärtansdagfest" till alla oss tjejer:) Maten som bjöds på var riktig grebbkäk. Falukorv, köttbullar, bullens, pulvermos och snabbmackisar. TAckar killar;) Men gott var det ändå. Sen var det dax för tävling och mer kalasande! Pust... NU är det lugna gatan som gäller ett tag ja..

Så kom dagen idag. Strålande sol, finfint puden på toppen och näst intill vindstilla. Ett stort och trött gäng begav sig upp på skutan och brände av några varv i valvet. Sen var det dax för vila. Mot fjällgåndens "famous brunch! Och här snackar vi brunch-brunch. Borden vad uppdukade med olika varmrätter, ostar, frukter, vofflor,lax, parma, kladdkakor,sallader, smoothies osv. osv. och oj vad mätt man blev. Efter maten slov vi oss ner på solterrasen och jäste. En finfin och bekymmerfri dag helt enkelt!

Hoppas ni har haft en kalasvecka och om skidsugetarmen sätter fart så lovar jag att det finns något stråk med orörd puder häruppe som kan bota dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0