Utmaning!!!

Måste en än gång hylla migg jobb:)
Eftre att ha varit sjukskriver i tisdags så kom man till jobbet igår med nya krafter! Jag körde privatlektioner på förmiddagen och hade först en rysk dam. Hon hade aldrig stått på skidor förr och efter två timmar svängde hon ner för nallebacken! Sjukt kul att ha privatlektioner för man ser framstegen så fort! :D
Idag hade jag en två timmars privat för en annan ryss som senare visade sig vara ett snowboardproffs från finland. Men han ville nu lära sig åka skidor.
Han var bokad på "level 2", men visade sig vara sjukt mycket duktigare! Eftre ett åk så tänkte jag "shiiit, vad fan ska jag lära han??, det är ju han som måste lära mig".... Men sen körde vi på och det visade sig att det fanns saker att slipa på tillslut. Det blev skärande, kort och styrande svängar.
Men att köra skidteknik på engelska och förklara utjämning och kortsväng, var en utmaning i sig själv men jag måste säga att resultatet blev lyckat iaf.
Jag menar att det är sånna här dagar som man utvecklas och bara älskar att jobba!

Nu är det dax för sista skiishowen för denna perioden och framöver nu innebär det att torsdagskvällarna blir totaly free!
För övrigt så är den kommande helgen proppfull med aktiviteter. I morron bjuder chefen på tacokväll för alla, sen blir det födelsedagsferre för Challe som fortsätter med en, för hoppningsvis, rejäl utgång! Lördag-shopping i östersund och söndag- skogsåkning i tegefjäll...


För Åre i tiden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0