80-talisterna, en bortskämd generation?!

OK, måste bara börja berätta om föreläsningarna som vi precis varit på. Den sista för dagen handlade om just 80-talisterna.. Hur är vi?! Det var en extrem intressant föreläsning vill jag påstå. Svart på vitt fick man se mängder av påstående om hur typiska 80-talsiter är och fungerar. Först och främst kunde vi dra slutsatsen att en 80-talist är en människa som inte vill jobba speciellt mkt, men ändå vara en chef. "Vi" vill göra allt kul först och jobba sen...
80-talister är också egoister, men ändå bra på att tänka på andra... "Vi" vill leva idag och inte tänka allt för mycket på morrondagen... osvosv... Man fick sig en tankeställare några gånger och många höga skratt!!


För övrigt så bestod hela eftermiddagen åt andra föreläsningar, såsom varför Åre har fler clamydia fall än antal invånare /år, och vad skall man göra åt detta?! Sen var det snack om Skistar och chefer snacka ekonomin i företaget osv... Vilket jag inte var allt för sugen på att veta... INnan det fick alla anställda en go lunch i stora "rix FM" arenan och en ännu goare efträtt från operakällaren. Jag måste verkligen säga att jag är impad över allt engagemang skistar gör för att alla ska få en kul o bra start på säsongen!!

I morses fick vi för övrigt reda på hur våran första vecka skall se ut!! Min premiär som skidlärare går av stapeln på självaste julafton, då jag ska ha hand om en grupp "snöbollar" all by my self!! :S Ingen praktik här inte......
Börjar redan bli lite nervig!
Ikväll blir det premiär  ferre på hotell Tott med skistar men pga. av min magge skall jag ta det relativt lungt.........

Imorrn blir det uthämtning av alla beställda grejs! :) Äntligen skall jag få mina pjäxor o kängor!! På kvällen blir det bad, bubbel och bastu med hela skistar igen...
"Sova kan man göra när man blir gammal" sa en av cheferna här om dagen.. O nu fattar jag vad hon menade..
Det är inte lungt här..

Kommentarer
Postat av: elin

hahaha, 80-talisterna!
underbart!

Så julafton blir det premiär, va skönt för dej som då får röra sig, vi andra lär sitta och äta oss tjocka!
Se till att ta noga hand om dej och din mage, här hemma ska vi göra allt för att se till att kajsas age mår prima!

varm kram

2007-12-19 @ 21:23:27
URL: http://elineeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0